maanantai 13. huhtikuuta 2009

Vaihekuvia pianosta

Pitkään olen jo miettinyt, että ei se oikein passaa, että viktoriaanisessa talossa ei ole pianoa. Milläs sitten vieraita viihdytetään ja miten talon tyttäret muka oppivat pianon soittamisen tärkeän taidon? Piti siis tehdä piano. Onneksi yhdestä nukkekotikirjasta löytyi ohje ja Lontoon reissulla kuvasin yhtä viktoriaanista pianoa malliksi. Näkisittepä mun loma-albumit: joo tässä on katukivetystä Lontoossa ja tässä räystäskouru...niin ja tässä viisi kuvaa tästä pianosta. Eivätkö olekin hienoja :)

Materiaalit löytyivät kerrankin kaikki omista varastoista, mikä tarkoittaa sitä, että piano syntyy vähistä aineksista tai sitten siitä, että mun varastoni monipuolisuus alkaa ylittää askartelukauppojen valikoiman ja kaappien vetoisuuden. Molempi parempi.

Materiaalit: 2mm viilua, 2 puista pyykkipoikaa, 2 valmista kaidepuolaa, 2 erilaista koristelistaa, puurimaa, metallilankaa, korunosia, saranat, ääriviivatarroja.

Koskettimiin tarvitsee myös printin tai sitten askartelumassaa, josta mä aion koskettimet tehdä tai tällä hetkellä vielä sellainen utopistinen haave on. Saa nähdä kuinka käy.




Kuvissa piano muuten valmiina, mutta petsaus puuttuu tai eipä puutu enää, vaan odottaa kuivumista (12 tuntia!). Pedaalit puuttuu, kun ne ei näy mun ottamissa valokuvissa. Höh. Pitää vakoilla pianoja, kun kirjan ohjeessa ne oli tehty puisesta pyykkipojasta. Ei hyvä, paitsi, jos ovat olleet puiset ennen vanhaan. Tietääkö kukaan?

1 kommentti:

kaisa kirjoitti...

Näyttää hyvältä tuo aihio :D hauska nähdä sitten valmis versio.